Spreekuur / Huisbezoek
Zo werkt het
Een afspraak maken
U kunt elke werkdag bellen om een afspraak te maken op het spreekuur. De assistente vraagt u wat de reden van het consult is. Zo kan zij inschatten wanneer de afspraak moet plaatsvinden en hoeveel tijd er voor uw vraag nodig is. Ook kan zij besluiten om uw vraag eerst te bespreken met de huisarts.
> Wilt u telefonisch een afspraak maken? Graag voor 10.00 uur bellen.
U kunt ook via de online patiëntenomgeving een afspraak maken. Dit kan alleen bij niet-dringende klachten. Wilt u meer dan één klacht bespreken, plan dan een dubbel consult in. Ook kunt u via de patiëntenomgeving een e-consult starten.
> Verdere uitleg over online een afspraak maken en het e-consult vindt u onder ‘patiëntenomgeving’.
Een huisbezoek aanvragen
Kunt u door ziekte of lichamelijke beperkingen niet naar de praktijk komen, dan kan de huisarts bij u thuis komen. Ook voor huisbezoeken geldt dat de assistente beoordeelt wanneer dit kan. Dit hangt af van de urgentie van de klacht en het aantal al ingeplande bezoeken. Het niet hebben van eigen vervoer is in principe geen reden voor een huisbezoek.
> Wilt u een afspraak maken voor een huisbezoek? Graag voor 10.00 uur bellen.
Een uitslag opvragen
Voor het opvragen van de uitslag van een onderzoek kunt u de assistente bellen. Soms is het beter dat u de uitslag met de huisarts bespreekt, telefonisch of in de praktijk. De assistente maakt dan een afspraak.
> Wilt u een uitslag van een onderzoek opvragen? Graag tussen 10.30 en 12.00 uur bellen